MOTTO

"Powiadają przecie:
nie dla bryndzy bryndza
nie dla wełny wełna
ani pieniądz nie dla pieniądza".
(St. Wincenz "Na wysokiej połoninie")

Łączna liczba wyświetleń

środa, 17 kwietnia 2013

Ale nudy!

Moje wnuki zamieszkały na wsi. Za płotem jest pole orne, któremu w tym okresie gospodarze jakoś szczególnie poświęcają czas. Pracę na roli znam tyle, co z lekcji przyrody w młodszych klasach szkoły podstawowej swojej i moich dzieci, więc niby czterokrotnie przerabiałam temat, ale tylko z wierzchu, więc proszę ode mnie nie wymagać szczegółowego opisu. Ponoć, kiedy rodzina przyjechała pod dom i dzieci, wypięte z fotelików, zaczęły wysypywać się z samochodu, Maleńka Wnuczka skomentowała obecność dwóch ciągników na polu: O?! Dwa rolniki! Praca ciągników na polu na długie chwile zajęła całą trójkę, ale długo w przypadku maluchów, to pojęcie względne. Zwłaszcza, że pole ponoć się ciągnie, więc ciągniki oddalając się od domu malały do rozmiarów samochodzików, które można postawić na półce, a takie małe nie były już ciekawe. Właściwie długość zainteresowania pracą "dwóch rolników" można by zmierzyć stopniem uklejenia buźkami i łapkami szyby w oknie, ale czy to kto zmierzył?
Nieco później, a może następnego dnia po tym, Maleńka Wnuczka zadała mi najtrudniejsze z dotychczas zadanych pytań: "Babciu, a co sądzisz o mim braciszku i siostrzyczce?". By zyskać czas na odpowiedź, powtórzyłam pytanie, ale Maleńka Wnuczka raczej nie była ciekawa mojego zdania i bardziej jej zależało na wyrażeniu własnej opinii, co zrobiła błyskawicznie, nie dając mi już czasu na odpowiedź, skoro ta nie padła natychmiast. Jednak to, co sądzi Maleńka Wnuczka o swoim braciszku i siostrzyczce nie nadaje się do upublicznienia, choć w zasadzie ma rację. No, bo jakie wspólne tematy może mieć czterolatka z trzyletnim bratem i niespełna dwuletnią siostrą? Bo przecież tak bardzo przerasta ich w rozwoju, że nasunął jej się oczywisty wniosek.
- Ale nudy! - mówiła, będąc u nas jesienią. Tak. Ani my, ani braciszek z siostrzyczką, nie dorastamy jej do pięt.

Maleńka Wnuczka ogląda świat

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz