MOTTO

"Powiadają przecie:
nie dla bryndzy bryndza
nie dla wełny wełna
ani pieniądz nie dla pieniądza".
(St. Wincenz "Na wysokiej połoninie")

Łączna liczba wyświetleń

sobota, 18 maja 2013

Dobrze widzi się tylko

Miejsce, w którym ból przemieszany jest na równi z nadzieją, krzywda z miłością, a smutek z radością nie może inaczej brzmieć niż słowami, którymi posługiwał się Mały Książę. Podobnie jak na kartach książeczki Antoine'a de Saint-Exupéry'ego wszystko dotyczy dzieci i dorosłych w równej mierze. Widziałam łzy bezradności u dużych i dumę z wszechobecnej miłości u małych. Zaznałam spokoju i pewności, które mnie samą wewnętrznie wsparły, bo zrobił mi się lekki ich deficyt.
Taki dom mógłby znajdować się wszędzie, ale znajduje się w najpiękniejszym miejscu na świecie - w ogrodzie porosłym rzadkimi gatunkami drzew. Moja koleżanka po prostu stworzona jest do życia w otoczenia dostojnych drzew. Sama jak drzewo, swym majestatem mądrości, miłości, zrozumienia, opanowania, umiejętności i pewności skupia pod koroną liści wszystko, co dobre.
Słońce zaglądało do domu przez wszelkie szpary bez przerwy i rozpromieniało wiele postaci, sprawiając wrażenie, że tak jest zawsze. Jakże inaczej jawi się każda radość i troska skąpane w jasnych promieniach!
Dane mi było otrzeć się o coś naprawdę wielkiego. Ja to mam szczęście.

1 komentarz: