MOTTO

"Powiadają przecie:
nie dla bryndzy bryndza
nie dla wełny wełna
ani pieniądz nie dla pieniądza".
(St. Wincenz "Na wysokiej połoninie")

Łączna liczba wyświetleń

środa, 16 października 2013

Dla Mojego Wuja



Powiedziałeś dzisiaj, że jeden obraz wystarczy za tysiące słów. Wiesz, co mówisz - w końcu tworzysz obrazy. Z myślą o Tobie skomponowałam dzisiaj obrazy z wczoraj ze słowami. Ale słowa tej piosenki, których autorem jest Adam Baran są tak piękne, że nie przeszkadzają wyobraźni snuć się z mgłami ponad taflą jeziora, ani ślizgać się po promieniach zachodzącego słońca. Niepytany dałeś odpowiedź na niepokój ogarniający mnie w pobliżu miejsca, które tak bardzo jest związane z Twoim i moim początkiem, z Twoją Mamą, Moją Babcią - z nami. Jakbyś wiedział, że zawsze, kiedy tamtędy przejeżdżam, coś każe mi wysiąść i wejść do ogrodu, jakby ogród zawsze mnie wołał. Jakby czas w tamtym miejscu był poza ramami i mechanizmem wszystkich zegarków. To ona - mała dziewczynka wysłana na służbę dla chleba, każe mi się zatrzymać w tym miejscu, choć przecież nie może wiedzieć, że blisko 100 lat później jej wnuczka zmierza tamtą drogą ku swoim wnuczętom. Dziś sterczą kikuty ruin dworu, woda w stawie okalającym domiszcze wyschła. Drzewa urosły i pogrubiały w talii - ona widziała dwór w całej okazałości, piękną taflę wody i mniejsze i chudsze drzewa...
Pojadę tam niebawem i zarejestruję obraz. Dla Ciebie. Dla Niej. Dla mnie. I dla kolejnych pokoleń. Tymczasem przesyłam Ci obrazy ze świata, który był udziałem innych przodków moich dzieci i wnucząt.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz