MOTTO

"Powiadają przecie:
nie dla bryndzy bryndza
nie dla wełny wełna
ani pieniądz nie dla pieniądza".
(St. Wincenz "Na wysokiej połoninie")

Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 21 sierpnia 2012

Piękni jak kwiaty



Na szlakach w Beskidzie Sądeckim króluje kolor szafirowy i fioletowy. Wszystkie kwiaty kwitną w tych barwach. Od najmniejszych dzwonków leśnych, poprzez te nieco większe, aż po osty a także wrzosy, które w tym roku jakby szybciej wzrosły. Mieszkańcy wysokich partii Beskidu mówią, że wczesne kwitnienie wrzosów wróży rychłą zimę. Mówili tak ich ojcowie i dziadowie, więc i oni powtarzają, ale sami nie wiedzą, czy się sprawdza. Pamiętam lata, kiedy wrzosu nie uświadczyło się na szlaku - zdawało się, że wyginął. W tym roku połową sierpnia zakwitł. Jakby chciał się znaleźć w bukietach zielnych składanych Królowej Łąk.
Naprawdę wiele szlaków zeszłam w tym roku. O każdej porze roku, w każdej pogodzie. Świat zawsze i wszędzie jest piękny. Niezależnie od pory dnia, od miesiąca, czy miejsca. I ludzie - towarzysze wypraw - pięknieją w trudzie wędrówki. Każdy nabrał nowego blasku i poświaty. Stał się cenniejszy we własnych odczuciach oraz w odczuciach innych, dzielących znój. Sama może też wypiękniałam choć trochę. Tak. Myślę, że wypiękniałam. Widziałam to w oczach tych, z którymi wędrowałam.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz